Düzenli Egzersiz

DÜZENLİ EGZERSİZ

Egzersiz tekrarlı ve düzenli bir şekilde yapılan belirli vücut hareketleridir. Bel kayması, kireçlenmesi, diz ve kalça kireçlenmesi gibi eklem-kas problemlerinin tedavisinde problemli bölgeye yönelik egzersizler her başarılı tedavinin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Toplumumuzda egzersizle ilgili yanlış bir algı mevcuttur. Aşırı yürüyüş, koşma veya günlük aktivitelerin fazla olarak yapılması egzersiz değildir. Kişinin gün içinde çok yoğun olması, yürümesi yada çok yorulması egzersiz yaptığı anlamına gelmez. Egzersiz hekim tarafından hastaya verilen bütün hareketleri düzenli olarak günde üç öğün (sabah-öğle-akşam) ve 10 tekrarlı olarak yapmaktır. Kişi bu hareketleri düzenli olarak yaptıktan sonra düzenli yürüyüş yapmalı ve dengeli beslenmelidir. Bu eklem-kas problemlerinin tedavisi, genel sağlığın korunması ve devamlılığında en önemli bir unsurdur.

DÜZENLİ EGZERSİZİN OLUMLU ETKİLERİ

Kas kuvveti ve dayanıklılığının sağlanması
Kilo verme ve hastalıklardan koruma,
Kalp- damar hastalıklarından korunma
Kan yağ ve şeker düzeyinin düşürülmesi
Psikolojik hastalıklardan korunma
Uyku kalitesinde düzeltme
Kronik ağrıyı azaltma

ORTOPEDİK TEDAVİLER VE EGZERSİZ

Ortopedik tedaviler uygulandığı eklem kıkırdak-bağ dokusunu iyileştirir, eklem yüzeyini düzenler, hareket kabiliyetini artırır. Enjeksiyon tedavileri kemik bağ-doku bileşkesini iyileştirir. Bu bölgelerin maksimum fonksiyonu için ilgili kas-tendon-bağ doku yapılarının güçlenmesi ve hareket ettirilmesi şarttır. Bu önemli etkiyi düzenli egzersiz sağlar. Bu yüzden egzersiz bütün ortopedik tedavilerin olmazsa olmazıdır.

EGZERSİZ FORMLARI

DİZ EGZERSİZLERİ