Ayak - Ayak Bileği Hastalıkları

AŞİL TENDİNİTİ

Aşil tendonu vücudumuzun en güçlü tendonudur. Ayak bileğinin arkasında kaval kemiği en üst noktasından topuk kemiğine uzanır. Topuk kemiğinden başlar ve kaval kemiği boyunca yukarı doğru uzanır. Bu tendon sporcularda kronik çekmeye bağlı ya da ani ve dengesiz hareketler sonucu hasarlanması sonucu aşil tendiniti denilen durum oluşabilir. Ayak bilek arkası ağrılarının en sık sebebidir. Tedavisinde silikon tabanlık, egzersiz, analjiezik antienflamatuar ilaçlar, tabanlık, PRP veya proloterapi gibi yöntemler kullanılabilir.

HALLUKS RİJİDUS

Halluks rigitus genellikle 30-60 yaş arasında sık olarak rastlanan, ayak birinci parmağının osteoartriti(kireçlenmesi)’dir. Sebebi kesin olmamakla birlikte yüksek topuklu ayakkabı ve uzun süre ayakta durma sayılabilir.

HALLUKS VALGUS

Ayak birinci parmağı uçtaki boğumunun içe, dipteki boğumunun dışa dönmesi ile oluşur. Deri kırmızı ve yumuşaktır. Deformite büyüdükçe yürüme ve merdiven çıkma çok ağrılı olabilir. Tedavide parmak arası makara ve gece ateli kullanılırken, ileri olgularda cerrahi tedavi gerekmektedir.

TOPUK DİKENİ (PLANTAR FASİİTİS)

Sabah ilk basmada ağrı ile karakterizedir. Topuk ağrısının en sık sebeplerinden birisidir. Silikon tabanlık, germe egzersizleri ve oklava egzersizi bu durumun başlangıç tedavisidir. İleri evrelerde PRP, proloterapi ve ESWT gibi daha invaziv tedaviler kullanılmaktadır.

TIRNAK BATMASI

Genellikle büyüme çağında ve gençlerde görülmektedir. Sebepleri arasında tırnak yapısı bozukluğu olmakla birlikte en sık sebep tırnakların çok kısa ve oval kesilmesidir.